måndag, augusti 28, 2006

Ett tips för dig som gillar vin

Jag är ingen vinsnobb. Löddriga hästar (eller vad det nu var Carl-Jan kallade dem) är inget jag suktar efter. Men jag gillar vin som smakar gott, med eller utan mat, från flaska eller kartong. Smaken avgör.

Nog om det, här kommer mitt tips:
Kolla in sajten Vinfynda.
Ok, det är inte direkt e-handel på högsta nivå. Men om du kan stå ut med lite extra omak så kan du faktiskt fynda. Helt lagligt.
Sajten drivs av Antipodes, ett bolag som driver diverse vinklubbbar och sådant. Genom Systembolagets tillfälliga beställningssortiment hjälper de vinimportörer att sälja ut partier till reducerade priser. Omaket består i att du måste ringa eller besöka ditt Systembolag för att göra beställningen, som du sedan kan få vänta på i upp till en vecka, samt att du måste köpa en låda åt gången, sex eller tolv flaskor.

Själv var jag inne i lördags och hämtade ut en låda (tolv flaskor) av ett franskt rödvin som heter Marcus. Det var lite struligt, leveransen var försenad och personalen verkade rätt ovan vid förfarandet, men på tredje försöket gick det vägen. Ordinarie pris för lådan var 780 kr, nu kunde jag köpa den för 408 kr.

Återkommer med mer info när jag korkat upp första flaskan!

Etiketter: