måndag, augusti 28, 2006

Dagens lunch

Tro inte att jag tänker tråka ut dig med att beskriva vad jag äter till lunch varje dag. Jag lovar - ingen chans.
Men idag blev jag riktigt nöjd med min snabba, enkla och goda pastagratäng.
Nyttigt? Det beror nog på hur mycket du tar av varje ingrediens, men jag tyckte den kändes OK även om jag gödslade rätt friskt med prästosten.

Nåväl, här kommer något slags recept:
(Jag skriver inte några mängder, för det kan du variera nästan precis som du vill).
Pasta (Jag körde med Euroshopper-fusili, funkade fint)
Skinka (Gärna i strimlor eller tärningar så det blir lite att bita i)
Champinjoner (Om rika faster Gertrud kommer tar du färska. Jag tog en burk. Euroshopper igen…)
Äpple (Vi hinner inte plocka innan de faller ned på gräsmattan)
Tomatpuré
Ost (Inte allt för mycket, om du vill klara nyckelhålet.)
Salt
Peppar

Koka pastan, fräs skinka, svamp och äpple. Blanda alltihop med lite ost.
Sedan ned i en smord form, täck med mer ost och värm tills färgen ser juste ut.

Etiketter: